Autokary w centrum uwagi

chOd jakiegoś czasu Polska firma Solaris eksportuje autobusy do Niemiec, to z pewnością świetna wiadomość...dla branżowców, którzy również mogą próbować eksportować swoje nowoczesne autobusy za granicę. Już ponad 10 tysięcy takic

Autokary w centrum uwagi Firmy autokarowe mają coraz więcej klientów- z tego powodu przedsiębiorstwa takie jak mają pełne ręce roboty. Ludzie bardzo chętnie korzystają z takich usług.

Polskie autobusy w Niemczech

Od jakiegoś czasu Polska firma Solaris eksportuje autobusy do Niemiec, to z pewnością świetna wiadomość...dla branżowców, którzy również mogą próbować eksportować swoje nowoczesne autobusy za granicę.

Już ponad 10 tysięcy takich autobusów trafiło za naszą zachodnią granicę. Jednak polskie solarisy jeżdżą nie tylko po Niemczech, ale i Paryżu, Rzymie a nawet Dubaju. Firma stawia na nowoczesne, niskopodłogowe konstrukcje, które jakością wykonania i ceną przebijają inne firmy produkujące autobusy. Ja trzymam kciuki za solarisa, ale mam nadzieję, że więcej nowoczesnych busów będzie jeździło po Polskich drogach.


O Polskim Busie

Polski Bus to najnowocześniejszy przewoźnik międzymiastowy w Polsce. Jako jedni z nielicznych mają w pełni wyposażone, dwupiętrowe autobusy. Oferują bardzo konkurencyjne ceny, co nie podoba się wielu polskim przedsiębiorcom działającym w tej samej branży. Dobrą stroną Polskiego Busa jest możliwość zmawiania miejsca online z dużym wyprzedzeniem, co owocuje dużą obniżką ceny przejazdu.

Jednak czy ta firma nie niszczy polskich przedsiębiorców? Trochę tak, stąd też liczne protesty przewoźników, bojących się o monopol Polskiego Busa i maja trochę racji. Takie ceny są nieosiągalne dla większości małych przewozowych firm.


Nowoczesny napęd hybrydowy

autobusy są bardzo oszczędne. Pozwala to utrzymanie cen biletów na niskim poziomie, co może tylko zachęcić do podróży taką komunikacją. Oczywiście klimatyzacja i nowoczesny wygląd również ma niemałe znaczenie.

Samochody z tym napędem również zyskują na popularności- nic dziwnego- paliwo jest coraz droższe, a każda możliwość zmniejszenia spalania są warte uwagi. Jednak czy pojazdy z takim napędem zdominują kompletnie rynek motoryzacyjny? Zobaczymy...


Na początku były konie...

Początki transportu masowego miały miejsce już w XIX kiedy to rozpowszechniły się omnibusy z napędem parowym. Ogólnie maszyny parowe spowodowały rozwój gospodarki i wielu nowych gałęzi przemysłu. A pradziadkiem omnibusów były dyliżanse ciągnięte przez konie z których korzystali ludzie pragnący dostać się z miejsca na miejsce. Jednak dyliżans był dość powolny, wrażliwy na uszkodzenia i napady.

Następnym dużym przełomem dla transportu, również osobowego, był silnik spalinowy. Pozwalał on na przewożenie większego ciężaru z większą prędkością niż maszyna parowa. Dodatkowo był bezpieczniejszy, a jego obsługa nie była tak skomplikowana. Wtedy zaczęły powstawać autobusy i autokary podobne do tych współczesnych. Był to też początek transportu publicznego.



© 2019 http://bluesky.bialystok.pl/