Co musisz wiedzieć o badaniach telefonicznych

Dodane: 31-07-2016 04:54
Co musisz wiedzieć o badaniach telefonicznych Przedsiębiorstwa typu http://www.badania-telefoniczne.pl dają możliwość prowadzenia sprzedaży telefonicznej i rozmów z klientami w oparciu o indywidualne skrypty do prowadzenia statystyk. To świetna możliwość dla mniejszych firm, szukających firm zewnętrznych wykonujących tego typu usługi.

Czym są badania cati

Badania cati są badaniami ankietowymi przeprowadzanymi na zlecenie klientów wśród wybranej grupy respondentów. Głównym rodzajem badań cati są badania telefoniczne, ale osoby zatrudnione w studiu badań cati przeprowadzają również badania przy wykorzystaniu poczty email respondentów oraz zatrudniają tzw. mystery shopperów, którzy wcielają się w potencjalnych klientów i oceniają pracę różnych sklepów.

Dlatego obsługą studia cati zajmują się specjaliści z dziedziny informatyki i fachowcy od tworzenia stron internetowych oraz telefoniści i osoby układające konkretne ankiety. Studio badań cati zajmuje się także przeprowadzaniem badań społecznych, które potem wykorzystywane są w programach informacyjnych.


Sposoby kontaktu z respondentami badań cati

Studio badań cati zajmuje się przeprowadzaniem badań ankietowych wśród wybranej przez siebie grupy respondentów. Pracownicy studia badań cati przeprowadzają głównie badania telefoniczne, chociaż na zlecenie swoich klientów mogą przeprowadzać również inne rodzaje badań.

Dlatego w studiu badań cati zatrudnieni są socjologowie i telefoniści, a także komputerowcy i analitycy. Posiadają oni pewną grupę respondentów, którzy zgadzają się na udzielanie wywiadów telefonicznych, a oprócz tego starają się znajdować dodatkowe osoby chętne do przeprowadzenia badania wśród osób posiadających określony profil pasujący do rodzaju przeprowadzanego badania. Zatrudnieni przez cati respondenci o nowych badaniach dowiadują się w sposób telefoniczny lub za sprawą poczty email.


Wzór rozmowy dla badania telefonicznego

Badania telefoniczne odbywają się w oparciu o przygotowany przez specjalistów skrypt rozmowy, a konsultanci, czy też ankieterzy, muszą prowadzić rozmowę zgodnie z nim. Skrypt przeznaczony na badanie marketingowe musi zawierać serię pytań, na które ankietowani będą odpowiadali, a na podstawie ich odpowiedzi będzie można zebrać konkretne dane.

Sami pewnie nie raz mieliśmy kontakt z ankieterami, którzy dzwonili do ans prosząc o kilka minut naszego czasu. Jest to zdecydowanie mniej nachalna forma przeprowadzania badań niż powiedzmy spam w skrzynce mailowej z prośbą o wypełnienie ankiety.



© 2019 http://bluesky.bialystok.pl/