Części zamienne a dobry mechanik

ędzie mógł dokonywać różnych napraw samochodowych. Do takich przydatnych części samochodowych można zaliczyć lusterka samochodowe i wycieraczki oraz paski klinowe i różnego rodzaju śrubki. Do ich użytkowania przydadzą się śrubokrę

Części zamienne a dobry mechanik

Przydatne części samochodowe

Przydatne każdemu kierowcy części samochodowe mogą być przez niego przechowywane w garażu lub w domowej przybudówce. Dzięki temu domowy mechanik będzie mógł dokonywać różnych napraw samochodowych. Do takich przydatnych części samochodowych można zaliczyć lusterka samochodowe i wycieraczki oraz paski klinowe i różnego rodzaju śrubki. Do ich użytkowania przydadzą się śrubokręty i różne sprzęty mechaniczne. Na pewno każdy właściciel samochodu, zwłaszcza takiego, który wymaga częstych napraw posiada dużą liczbę różnych części samochodowych. Może po nie sięgać zawsze, kiedy stają się mu naprawdę potrzebne. W razie braku dostępu do takich części może dokonać ich zakupu w tanim sklepie motoryzacyjnym lub w komisie samochodowym.


motoryzację samochodową

Motoryzacja ? całokształt zagadnień związanych z zastosowaniem samochodów, motocykli i ciągników (zwłaszcza napędzanych silnikami spalinowymi)1.

Potocznie przez motoryzację rozumie się motoryzację samochodową, związaną z zastosowaniem samochodów osobowych i ciężarowych, autobusów, ciągników, motocykli, motorowerów i skuterów.potrzebny przypis Eksploatacja tych pojazdów wymaga odpowiedniej infrastruktury (sieci dróg, stacji benzynowych, warsztatów naprawczych, miejsc parkingowych oraz garażowych).

Podstawowym problemem motoryzacji jest zapewnienie bezpieczeństwa ruchu drogowego (zasady ruchu na drogach, dbanie o sprawność techniczną pojazdu, oznakowanie dróg itp.). Motoryzacja ma duże znaczenie gospodarcze (transport) i inne.

Rozwój motoryzacji przyczynił się do znaczących zmian funkcjonowania transportu drogowego i powstania społeczeństwa mobilnego.
Historia motoryzacji

Osobny artykuł: Historia motoryzacji.

1764 r. ? pierwszy pojazd napędzany silnikiem dwucylindrowym parowym przeznaczony do ciągnięcia przedmiotów
1802 r. ? pierwsza lokomotywa drogowa
1827 r. ? pierwszy pojazd parowy do komunikacji pasażerskiej
1884 r. ? został zbudowany pierwszy pojazd benzynowy


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Motoryzacja


Budowa i zasada działania rozrusznika

Budowa i zasada działania rozrusznika elektrycznego

Rozrusznik to szeregowy lub szeregowo-bocznikowy silnik elektryczny, wyposażony w mechanizm sprzęgający zwany bendiksem. Podstawowe części składowe rozrusznika elektrycznego to: uzwojenie wzbudzenia, wirnik z uzwojeniami i komutatorem, szczotki komutatora, urządzenie załączające i sprzęgające. Uzwojenie wzbudzenia jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika stąd nazwa silnik szeregowy. Spotyka się także rozruszniki z uzwojeniami tylko w wirniku, a bez uzwojeń wzbudzenia w stojanie - pole magnetyczne wytwarzają silne magnesy trwałe. Jednakże w przypadku rozruszników, które są silnikami elektrycznymi większej mocy dominuje rozwiązanie, w którym pole magnetyczne wytwarzane jest przez elektromagnes (wzbudzenie w stojanie). Magnesy trwałe (silniki obcowzbudne) stosowane są przede wszystkim w silnikach o niewielkich (ułamkowych) mocach wykorzystywanych w pojazdach do napędu wycieraczek lub pomp spryskiwaczy szyb.12

Ponieważ rozrusznik pobiera duży prąd (do 600 A), uzwojenia wirnika wykonuje się z grubego drutu lub płaskownika miedzianego. Końce uzwojeń są przylutowane do segmentów komutatora.

Urządzenie sprzęgające służy do sprzęgania rozrusznika z kołem zamachowym silnika w celu wprawienia w ruch obrotowy wału korbowego. Elementem sprzęgającym jest zębnik osadzony na wałku wirnika, zazębiany z wieńcem zębatym koła zamachowego silnika. Mechanizm sprzęgający osadzony jest na wirniku poprzez gwint o dużym skoku (bendiks), gwint ten sprawia, że przenoszenie momentu obrotowego z rozrusznika na sprzęg, przesuwa sprzęg w stronę zębnika, a przenoszenie w drugą stronę wycofuje sprzęg. Zębnik łącznika jest osadzony na sprzęgniku poprzez sprzęgło wałkowe jednokierunkowe (identyczne jak wolnobieg w rowerze) zabezpieczające rozrusznik przed napędzaniem go przez silnik gdy uzyska obroty większe niż obroty rozrusznika. W celu ułatwienia zazębiania mechanizm sprzęgający jest przesuwany w stronę zębnika poprzez widełki przez elektromagnes, co sprawia, że rozrusznik jest zazębiany zanim rozrusznik zacznie się obracać.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Rozrusznik_silnika_spalinowego



© 2019 http://bluesky.bialystok.pl/