Kwestia badań mystery shopping

wymi.AnkietowanieDane zebrane z ankietowania są jedną z najczęściej wykorzystywanych metod do zbierania danych marketingowych. Firmy wykorzystują ankiety, aby zebrać konkretne dane dla sowich klientów, które później im sprzedają.

Kwestia badań  mystery shopping Dane odnośnie działania naszej firmy można zdobyć na różne sposoby, dla przykładu . To doskonały pomysł, zwłaszcza dla wielkich sieci handlowych lub innych firm z wydziałami zamiejscowymi.

Ankietowanie

Dane zebrane z ankietowania są jedną z najczęściej wykorzystywanych metod do zbierania danych marketingowych. Firmy wykorzystują ankiety, aby zebrać konkretne dane dla sowich klientów, które później im sprzedają. Ankiety przeprowadza się nie tylko analogowo, czy też w realnym życiu,a le również w sieci. Grupa ankieterów otrzymuje ankiety do wyplenienia, których wyniki są odpowiednio interpretowane.

Specjaliści w takich firmach pracują na ogromnej ilości danych, które muszą odpowiednio zinterpretować, aby przedstawić czytelne i trafne wyniki. Oprogramowanie komputerowe pozwala na łatwe dzielenie się tymi danymi pomiędzy analitykami, a klientami.


Cel ii przebieg badania mystery shopping

Punktem wyjścia badań mystery shopping jest funkcjonowanie w firmie tzw. Standardów Obsługi Klienta, czyli zbioru zasad, którymi pracownicy powinni się kierować w rozmowach z klientami. Mystery Shopping jest metodą sprawdzania, w jakim stopniu standardy są przez pracowników realizowane w codziennej pracy.

Zadanie najczęściej polega na ?udaniu się na zakupy? i opisaniu doświadczeń z wizyty w uprzednio przygotowanych kwestionariuszach. W szczególności ocenie poddaje się: wygląd placówek, prezentację produktów, obsługę klienta i mechanizmy budowania lojalności klienta. Badana firma otrzymuje raport z wynikami punktowymi, zależnymi od braku lub wystąpienia określonych sytuacji.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mystery_shopping#Tajemniczy_klienci


Badania marketingowe z Wiki

Często wykorzystywane techniki badań marketingowych to indywidualny wywiad pogłębiony oraz zogniskowany wywiad grupowy. Należą one do grupy badań jakościowych, ich celem nie jest bowiem określenie rozmiarów czy proporcji zjawisk rynkowych, lecz ona ogół dostarczenie odpowiedzi na pytanie ?dlaczego?, a więc pytanie o motywy postępowania, opinie, sugestie, przeważnie konsumentów. Wywiad pogłębiony jest badaniem indywidualnym, w którym bierze udział jedynie ankieter i osoba badana. Zogniskowany wywiad grupowy to dyskusja w grupie 5-12 (najczęściej 7-9) osób, które powinny orientować się w przedmiocie badań.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Badania_marketingowe



© 2019 http://bluesky.bialystok.pl/