Trening wspomagany- witaminy

Dodane: 01-02-2016 09:48
Trening wspomagany- witaminy Witaminy w treningu są tak samo ważne jak aminokwasy i zróżnicowana dieta. Dlatego warto poszukać witamina k2 sklep.

Definicja witamin

Witaminy ? grupa organicznych związków chemicznych o różnorodnej budowie, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu żywego. Mogą być pochodzenia naturalnego lub otrzymywane syntetycznie. Dla człowieka witaminy są egzogenne (ludzki organizm ich nie syntezuje), w związku z czym muszą być dostarczane z pokarmem (najczęściej w postaci prowitamin)1. Przeciwne działanie do witamin wykazują antywitaminy1.

Brak określonej witaminy w organizmie to awitaminoza, niedobór ? hipowitaminoza, zaś nadmiar ? hiperwitaminoza1.

Pierwsza odkryta witamina (B1) została wydzielona przez polskiego biochemika Kazimierza Funka w 1913 roku. Wprowadził on również nazwę tej grupy związków (łac. vita ? 'życie' i amina ? witamina B1 zawierała grupę aminową)1.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Witaminy


Styczniowcy na siłowni

Styczniowy wysyp ćwiczących na siłowniach to coroczna fala ludzi, którzy w ramach postanowień noworocznych postanowili zrobić coś ze swoim ciałem. Mimo pozorów nie jest to 'urban legend'- wszyscy trochę nabijają się z tego, ale tak na prawdę takich ludzi należy podziwiać.

Ilu jest ludzi, którzy mimo postanowień nie robią nic, aby je spełnić? A pierwszym krokiem do regularnych ćwiczeń jest pójście na siłownię. Oczywiście nie każdemu przypasuje tryb ćwiczeń z trenerem, a może ilość ludzi będzie przeszkadzała. Ale osoba siedząca w domu nigdy się tego nie dowie.


Czy witaminy są dla nas istotne?

Minerały i witaminy regulują pracę naszego organizmu i zachodzące w nim procesy. W tym również procesy odpowiedzialne za powstawanie i rozbudowanie tkanki mięśniowej, czy też spalanie tkanki tłuszczowej.

Dlatego odpowiedni poziom witamin i ich dobre źródła w diecie są tak istotne w życiu sportowca- i tego zawodowego i tego hobbystycznego. Ich niedobór może powodować rozregulowanie całego systemu odpornościowego, trawiennego i nerwowego. Potrafi to być nie tylko niebezpieczne dla wyników treningu, ale i stanowić poważne zagrożenie dla dobrego stanu zdrowia. Dlatego warto badać ich poziom regularnie.



© 2019 http://bluesky.bialystok.pl/